Project Description

  • Tavoitteena luoda maailmasimulaattori virtuaalisen roolipelaamisen tueksi.

  • Käytetään Unity-pelimoottoria.

  • Maailmasimulaattorin on tarkoitus toimia tarinankerronnan tukena ja visualisoida pelin tapahtumia pelaajille.

Hullun Kimalaisen Bookplaying-projektin tarkoituksena on tuoda esille roolipelaamisen hyödyt luovan ratkaisukyvyn edistämisessä. Asiaakkaat voivat varata pelisession, jota vetää Game Master. Pelisessioita voidaan vetää esimerkiksi yrityksille, tai vaikkapa kaveriporukalle, ja pelimaailmana voi toimia melkein mikä vain. Tarkoituksena on kuitenkin oppia käyttämään erilaisia ratkaisuja ongelmien päihittämiseksi. Alustana toimii virtuaalinen pelipöytä Roll20.
 
Digi-Salaman puitteissa opiskelijat pääsevät luomaan Bookplaying-projektille Unity-pelimoottorilla ns. maailmasimulaattoria, jonka tarkoituksena on helpottaa Game Masterin työtä. Ulkopuolinen map-generaattori luo kartan, jota simulaattori käyttää pohjanaan. Simulaattori luo kartalle erilaisia elementtejä, esim. vihollisia, tapahtumia tai tilanteita, käyttäen Game Masterin antamia parametrejä. Tämän jälkeen simulaattori pyörittää maailmaa, eli esim. liikuttaa vihollisia, tai pistää tapahtumia pyörimään tietyn ajan jälkeen. Simulaattorin on tarkoitus olla suuntaa antava työkalu, jonka avulla Game Master pääsee ideoimaan tarinoita, ja pitää kirjaa siitä, mitä pelaajat ovat tehneet ja mitä pelimaailmassa tapahtuu.